Basında Biz

LİNİK ACILISINDA DİYET TÜYOLARI Beslenme ve Diyet Uzmanı Huma Karabulut, Next Level Residence’da klinik açılışını yaptı. Karabulut, Ankaralıların yoğun ilgi gösterdiği açılışta yaklaşan yaz mevsimi öncesi diyete girmek isteyenler için önerilerde bulundu. İnsanların kilo vermek uğruna bilinçsizce uzun süre kendini aç bıraktığı diyetleri uyguladığını belirten Karabulut, şunları söyledi: “Türk toplumu yakınlarındaki kişilerden duyduğu diyeti uygulamaya çok fazla yöneliyor. Bu yanlış. Diyet, kişiye özgü olmalı. En önemli öğün ise kahvaltı. Sabah kahvaltısıyla güne sağlam başladığımızda tüm günü rahatlıkla kontrol altına alabiliriz. Hiçbir şekilde üç saatten fazla aç kalmamak lazım

DİYETİN YASI OLUR Diyetisyen Huma Karabulut, okul çağı, ergenlik, yetişkin dönem ve yaşlılıkta beslenme ve diyet programlarının birçok açıdan farklılık gösterdiğini vurguladı BESLENME ve Diyet Uzmanı Huma Karabulut kliniğinin açılışında yaptığı açıklamada, her yaş grubunun beslenme ve diyet programının farklı olması gerektiğinin altını çizdi. Uzman Huma Karabulut, “Eşimizin, dostumuzun, komşumuzun diyet listesini uygulamak sağlığımızı tehdit eden ciddi bir durumdur. Kişinin sağlıklı zayıflaması, kendi yaşma, metabolizmasına ve yaşam tarzına uygun özel bir beslenme programı uygulaması ile mümkündür” dedi. ALTIN KURAL: KAHVALTİ Yapılan araştırmalar gösteriyor ki kahvaltı, okul çağı ve ergenlik dönemindeki çocuklarda ve fiziksel ve mental gelişim açısından büyük önem taşıyor. Okul başarısını olumlu etkilediği bilinen sabah kahvaltı alışkanlığının hem başarı hem de kilo kontrolü açısından önemi çok büyük. Okul ve ergenlik çağındaki çocuklar aktif bir yaşam sürdüğü ve hızlı gelişim gösterdiği için hem severek tüketecekleri hem de enerji verecek besinler tüketmeli diyen Huma Karabulut, “Özellikle protein, karbonhidrat ve yağ içeren gıdaların yanı sıra demirden zengin besinlerin tüketilmesi sağlanmalıdır. Tüm dünyada yaşlı nüfus oranı hızla yükseliyor. Beslenme alışkanlıklarını bu dönemde gözden geçirmek, varsa yapılan hataları düzeltmek uzun ve sağlıklı bir ömür için çok önemli. Öğün sayısı artırılması, besin çeşitliliğinin sağlanması, yeterli miktarda protein tüketilmesi, sebze ve meyve tüketiminin artırılması, şeker ve tuz tüketiminin azaltılması, posa oranı yüksek besinler tercih edilmesi alınabilecek en önemli önlemlerdir” diye konuştu.

ANKARA TİCARET
Okul çağı, ergenlik, yetişkin dönem ve yaşlılıkta beslenme ve diyet programlarının birçok açıdan farklılık gösterdiğini belirten Beslenme ve Diyet Uzmanı Huma Karabulut, “ Eşimizin, dostumuzun, komşumuzun diyet listesini uygulamak sağlığımızı tehdit eden ciddi bir durumdur. Kişinin sağlıklı zayıflaması, kendi yaşına, metabolizmasına ve yaşam tarzına uygun özel bir beslenme programı uygulaması ile mümkündür” dedi.

Beslenme ve Diyet Uzmanı Huma Karabulut, her yaş grubunun beslenme ve diyet programının farklı olması gerektiğinin altını çizerek şu açıklamalarda bulundu:
Okul ve ergenlik çağı diyetinde altın kural “kahvaltı”
Yapılan araştırmalar gösteriyor ki, kahvaltı okul çağı ve ergenlik dönemindeki çocuklarda ve fiziksel ve mental gelişim açısından büyük önem taşıyor. Okul başarısını olumlu etkilediği bilinen sabah kahvaltı alışkanlığının hem başarı hem de kilo kontrolü açısından önemi çok büyük. Okul ve ergenlik çağındaki çocuklar aktif bir yaşam sürdüğü ve hızlı gelişim gösterdiği için hem severek tüketecekleri hem de enerji verecek besinler tüketmelidir. Özellikle protein, karbonhidrat ve yağ içeren gıdaların yanı sıra demirden zengin besinlerin tüketilmesi sağlanmalıdır.

Orta Yaş Diyet Programını Kişinin Sağlık Verileri Belirliyor
Orta yaş döneminde ise kişinin günlük aktivitesi, cinsiyet,  kronik hastalıklar gibi etkenler de göz önünde bulundurularak bir beslenme ve diyet programı uygulanmalıdır. Besin çeşitliliği,  tuz ve şekerin azaltılması, günlük aktivitenin arttırılması ideal kilonun korunması açısından önemlidir.

İleri Yaş Döneminde Vücut Direnci Önemli
Tüm dünyada yaşlı nüfus oranı hızla yükselmektedir. Beslenme alışkanlıklarını bu dönemde gözden geçirmek, varsa yapılan hataları düzeltmek uzun ve sağlıklı bir ömür için çok önemli. Öğün sayısı artırılması, besin çeşitliliğinin sağlanması, yeterli miktarda protein tüketilmesi,  sebze ve meyve tüketiminin artırılması, şeker ve tuz tüketiminin azaltılması, posa oranı yüksek besinler tercih edilmesi alınabilecek en önemli önlemlerdir.