Kilo vermek, kilo almak, sağlıklı beslenmek ve hatta sağlıklı yaşamak kendi başına yönetebileceğin kadar kolay ilerleyen bir süreç olmayabilir. Bu süreci iyi yönetebilmek ve iyi bir sonuç alabilmek için önce gerçekten bu yeni başlangıca hazır mısın?, gerçekten kararlı mısın? Ne istediğini biliyor ve çıkacağın bu yolu asla terk etmemen gerektiğinin bilincinde misin? Önce bu sorulara evet yanıtını vermelisin. Diyete başlayan kişilerin %97’si kaybedilen kiloları geri kazanıyor. Bu oran kişilerin, çıkılan bu yolu kısa mesafe gördüklerini ve ilk durakta durduklarını anlatıyor veya yapılacaklar listesindeki bir madde atlanıyor.  O halde pes etmemek ve doğru yoldan şaşmamak ilk ve en temel kuralımız. Hadi yeni yaşantımızın temelini sağlama alalım!

 

1- Kan Tahlil Sonuçlarının Doğru Değerlendirilmesi

Diyet süreci başlamadan olası bir sağlık problemine karşın önlem alınması hususunda kan tahlil sonuçlarının değerlendirilmesi büyük önem taşır. Genel olarak beslenme ile ilgili yapılması gereken belli başlı testler bulunmaktadır. (açlık- tokluk kan şekeri, HOMA IR (insülin direnci), açlık insülin, TSH, T3, T4, Vitamin D ve B12, Demir, LDL, HDL, Kolesterol, Trigliserit, ALT, AST, ürik asit ve Hemoglobin A1C) Tüm bu bulgular ışığında, kişinin yaşam tarzı ve sağlık durumuna uygun, beslenme planı oluşturulmalıdır.

2- Vücüt Kompozisyon Analiziniz Değerlendirilmesi

Bu analizin sonuçları diyetinizin gidişatı açısından yol gösterici bir nitelik taşır. Bu analiz sayesinde gövde, kollar ve bacaklar olmak üzere vücudunuzun 5 bölgesinden sağlıklı sonuçlar alırız. Herbir bölgedeki kas/ yağ dengeniz, protein- mineral bilgileriniz, vücut ağırlığınız, vücut su oranınız, obezite dereceniz, yağsız vücut ağırlığınız ve bel/ kalça oranına kadar tüm sonuçlar değerlendirilir. Bu değerlendirmeye gelmeden 24 saat öncesinde ağır bir fiziksel aktivite yapmamış olmanız, en az 3-4 saat öncesinde yemek yememiş, içeçek içmemiş olmanız ve üzerinizde hiçbir metal eşya bulunmaması gerekmektedir. Tüm gerekenler yapıldığında doğru sonucunuz ile ideal vücut ağırlığınız hesaplanır ve ideale ulaşmanız için gereken her şey planlanır.

3- İlk Görüşmenin Yapılması

Diğer tüm aşamalar ölçümler ve sonuçlardan oluşuyordu.  Asıl mesele sizin kendinizi tanımanız ve doğru bir şekilde bize yansıtmanız. Iş bu defa size düşüyor. Hiçbir detayı atlamadan yaşam tarzınızla ilgili gereken tüm bilgileri verdiğinizden emin olun. Besin seçimleriniz, günlük hareketiniz, öğün sayınız, sindirim problemleriniz, ilaç kullanıp kullanmadığınız, günlük sıvı tüketiminiz gibi başlıca konular dışında kişisel değinmeniz gerekenler varsa tüm bunlar da konuşulduktan sonra artık size uygun ve sadece size özel diyet planı oluşturulmaya hazırsınız.

4- Kişiye Özel Diyet Planlaması

Herkesin diyeti kendine özgüdür. Arkadaşınızın diyeti size göre, sizin diyetiniz ona göre değildir. Onun diyeti sizin için gereken besin öğelerini içermiyor olabilir, size sağlık sorunları yaratabilir veya var olan sağlık sorunlarınıza çözüm olmayabilir ve kendinizi tehlikenin kıyısında bulabilirsiniz. Aynı şeyleri yeseniz, görünüşte aynı vücut yapısına sahip olsanız dahi, vücudunuzun içerisinde, sizin bile keşfedemediğiniz ve bilmediğiniz gerçekler olabilir. Ilk 3 basamakta atladığınız mutlaka bir şeyler vardır ve bunu görmezden gelmek kendi vücut işleyişinize ihanet etmek olur. O nedenle diyetisyeninize güvenip, diyetisyeninizin size uygun gördüğü diyet planına sadık kalıp, diyetinizi yaşam stiliniz haline getirmeye özen gösterin.

5- 1o Gün Sonra Bir Kontrol Görüşmesi

Tüm basamaklar harfiyen uygulandıktan sonra, 10 gün sonra kontrol görüşmesine bekliyoruz. Bu kontrol görüşmesi ile diyet sürecinin başından olaya el atma fırsatımız oluyor. Sizin zorlandığınız, iyi veya kötü giden her şeyi konuşup, vücut analizinizi değerlendirip doğru veya yanlışları belirlememiz açısından en iyi ve en etkili yol kontroldür.  Hedefe ulaşmak için artık sadece diyetisyeninizin sizin için planladığı yoldan şaşmadan ilerlemeli ve bu yolda önce kendinize söz verip sonra diyeti hayat tarzınız haline getirmeniz, istediğiniz sonuca ulaşmanız açısından ve sağlığınıza kavuşmanız açısından gereken her şeydir!

6- Koruma Dönemi

5 basamağın herbir basamağını yerine getirdiniz ve tüm kilolar gitti, sağlık yerine geldi, artık kendinizi daha zinde ve sağlıklı hissediyorsunuz. Tüm bunları yaptıktan sonra korumadan olmaz. Diyet bitti diye düşünüp, tekrar eski kötü beslenen yaşantınıza dönebileceğinizi sanıyorsanız yanılıyorsunuz!  Diyetten sonra koruma dönemine geçmezseniz eğer, tüm sarf ettiğiniz çabalar boşa gider. Verdiğiniz tüm kiloları geri alabilir ve tekrar başa dönmeniz kaçınılmazdır. Bu nedenle bu koruma dönemi boyunca neyi ne kadar yiyeceğinizi, enerji dengesinizi, neyle neyin yerini değiştirmeniz gerektiğini öğrenmeniz gerekiyor.  Bu nedenle bu basamağı atlamamak ve bu süreci dosdoğru tamamlamak için çok önemlidir.

admin

Author admin

More posts by admin