Vücudunuzu Kışa Hazırlayın!

Eveet kış geliyor havalar soğuyor. Bizler bu mevsime alışmaya çalışırken vücudumuz da soğuk havaya adapte olmaya çalışıyor. Hastalıklara karşı direnç sağlamak ve vücut ısısını sağlayabilmek için daha az enerji harcamaya başlıyor.❄☃

Daha az güneş görmemiz sonucu düşen D vitamini seviyelerimiz ve zorlaşan hayat şartlarıyla vücut kendini korumaya alarak stres hormonu kortizolü daha fazla salgılıyor ve iştah kontrolümüz zorlaşıyor.🌞

Soğuk havalarla birlikte hareketimiz azalıyor, otururken geçirdiğimiz zaman arttıkça elimiz hep bir atıştırmalığa gidiyor ve harcadığımız kaloriden daha fazlasını almış oluyoruz.

Kışın yaza göre daha az su tüketiyoruz ve vücudumuz susuzluk hissini açlık hissi ile karıştırarak bize aç olduğumuzu düşündürüyor.✨

Artan enerji ihtiyacımızla birlikte, vücut yağ dengesini korumaya çalışıyor ve karbonhidratlı besinlere daha fazla yöneliyoruz, yeme isteğimiz ve yağlanma eğilimimiz artıyor.

Peki kış mevsiminde bağışıklığımızı güçlü tutmak ve kilo almamak için nasıl beslenmeliyiz?

Gelin vücudumuzu kışa nasıl hazırlayacağımıza birlikte bakalım.👇🏻

  • Sağlıklı bir beslenme planı, düzenli bir uyku, yeterli su tüketimi ve fiziksel aktivite bu konuda bizlere yardımcı olacaktır.😊
  • Öncelikle güne sağlıklı dengeli ve sizin ihtiyaçlarınıza göre planlanmış bir kahvaltı ile başlamalısınız.
  • Bağışıklık hücrelerimizin görevini yerine getirebilmeleri için her gün yeterli protein almamız gerekir. Her gün 1 yumurtayı kahvaltınıza mutlaka eklemelisiniz.🍳
  • Su içmeyi ihmal etmemeli, her saat başı 1 bardak suyu mutlaka içmelisiniz.⏰
  • Öğün atlamamalısınız. Öğün atlamak bir sonraki öğünlerde daha fazla besin tüketmenize sebep olur.
  • Ani açlık ataklarına karşı yanınızda kuruyemiş, kuru meyve gibi pratik atıştırmalıklar bulundurun ki eliniz sağlıksız yiyeceklere gitmesin.🌸
  • Beyaz çay, yeşil çay gibi yağ yakımına yardımcı bitki çaylarıyla üşüyen içinizi ısıtabilir, bağışıklık sisteminizi de destekleyen ıhlamur, kuşburnu, adaçayı gibi bitki çaylarını tercih edebilirsiniz.☕
  • Karbonhidrat ihtiyacınızı doğru besinlerden yeteri kadar karşılamak mutluluk hormonu serotonini arttıracak ve sağlıksız besinlere yönelmenizi engelleyecektir.😍
  • Fermente süt ürünleri, yoğurt, kefir gibi probiyotik besinlerdeki dost bakteriler enfeksiyonların önlenmesine yardımcı olarak bağışıklık sistemine destek olmaktadır. Bağırsak sağlığınızı korurken iç organlarınızın düzenli çalışmasına da yardımcı olacaktır.🥛
  • Meyve tercihlerinizi antioksidan içeriği yüksek bağışıklığı güçlendiren kivi, yaban mersini, portakal, nar gibi meyvelerden yana kullanabilirsiniz.🥝
  • Omega-3 yağ asitleri bağışıklık sisteminizi desteklerken, ruh halinizi iyileştirmede de etkilidir. Balık, ceviz ve semizotu gibi besinlere beslenmenizde mutlaka yer vermelisiniz.🦈
  • Kan şekerinizi hızla yükseltecek beyaz ekmek, makarna, hamur işleri yerine tam tahıl ekmek tercih etmeli; aşırı tuzlu hazır sos, cips gibi besinlerden uzak durmalı; şekerli içecek-yiyecek tüketimini azaltmalısınız.✌🏻
admin

Author admin

More posts by admin